Profiel   |    Diensten   |    Branches   |    Marten Groen   |    Bronnen   |    Nieuws   |    Contact


Marten Groen

Na de opleiding Business Information aan de Saxion Hogeschool in Deventer heb ik bij een drietal grote (internationale) adviesbureaus gewerkt: Rijnconsult, Roland Berger Strategy Consultants en de Boston Consulting Group. Altijd in functies rondom de informatievoorziening. Hierbij heb ik me bezig gehouden met researchvragen, kennismanagement en marketing intelligence.

Nu heb ik de stap genomen om me met name op researchgebied te gaan richten op bedrijven die op een minder frequente basis hun researchvragen beantwoord willen zien. Bedrijven die in hun strategie- of marketingbeleid antwoord willen op hun vragen over oa. de markt, de concurrenten, de consumenten, technologische en juridische veranderingen.

Het op de juiste manier aanpakken van researchvragen vergt een bepaalde ervaring, maar daarnaast zijn communicatie, creativiteit, toewijding en presentatie van wezenlijk belang.

Korte lijnen voor communicatie zijn belangrijk om vooraf tot een zo gedetailleerd mogelijke vraag te komen, waarbij ook de juiste subvragen ook worden gesteld.

Je moet creatief zijn in het vinden van de juiste antwoorden. Zeker met de komst van Internet en zoekmachines als Google is het makkelijker geworden om te zoeken in alle data. Maar vaak is het antwoord niet direct ergens te vinden en is het nodig om via een creatieve benadering toch een goed bruikbaar alternatief te vinden.